De tweede editie van Verrassend Veldhoven leverde de optredende artiesten staande ovaties op. Zaterdagavond 31 mei doorkruisten 360 fietsers Veldhoven richting onalledaagse locaties om een bijzonder optreden bij te wonen.
De werkgroep Acts en Locaties bestaande uit Fried van Beers, Linda Haspels, Erik van der Velden en Ilse Verleun mag tevreden terugkijken op hun inspanningen. Verrassend Veldhoven deed haar naam weer eer aan met 9 nieuwe locaties en evenzoveel nieuwe acts. En zonder publiek geen Verrassend Veldhoven. Veel bezoekers namen voor het tweede jaar deel aan het bijzondere evenement, wat tekenend voor het succes is. Hieronder een terugblik op 4 van de 10 acts.
In Odeon genoten tijdens drie voorstellingen steeds zo’n 40 bezoekers van het optreden van Veronica Gonzales. De geboren Braziliaanse woont in Italië en maakt wereldwijd indruk met haar unieke Feet Theater. Ze transformeert haar voeten tijdens de voorstelling in karaktervolle figuren. Ondersteund door stemmen en geluidseffecten voert zij met haar voeten en handen in een hoog tempo komische acts op. Tel daarbij de ongemakkelijke houding op waarin zij de acts uitvoert, dan is een staande ovatie meer dan verdiend.
Four Roses is een Veldhovens gelegenheidskwartet dat is samengesteld uit de muzikale familie Roosen. Marco Roosen (bastrombone), dochter Nanne (dwarsfluit), Thom Roosen (sopraan-, alt-, tenorsaxofoon en klarinet) en Gijs Rossen (hobo) brachten de voorstelling ‘De verloren zoon’. Zij deden dat in een kolossale achtertuin van de ‘earth ship’ woning aan de Koppelenweg. Ze speelden bekende nummers van Brabantse artiesten en bands. Tussendoor werd het verhaal vertelt en kon het publiek zelfs een stukje meezingen.
Waar ooit splinternieuwe Fiats stonden, stond op 31 mei de eeuwenoude harp van Inge Louisa. De Nuenense stond al op gerenommeerde podia, maar zaterdagavond vulden de zoete klanten van haar harp de voormalige showroom van garage Dingen. Dat ze ook kan zingen bleek wel uit haar vertolking van ‘Both sides now’ van Joni Mitchel. Een ragtime nummer waarbij ze in 2,5 minuut maar liefst 110 voetpedaalwisselingen maakte, wekte veel bewondering van het publiek op.
De tweede editie van Verrassend Veldhoven leverde de optredende artiesten staande ovaties op. Zaterdagavond 31 mei doorkruisten 360 fietsers Veldhoven richting onalledaagse locaties om een bijzonder optreden bij te wonen.
De werkgroep Acts en Locaties bestaande uit Fried van Beers, Linda Haspels, Erik van der Velden en Ilse Verleun mag tevreden terugkijken op hun inspanningen. Verrassend Veldhoven deed haar naam weer eer aan met 9 nieuwe locaties en evenzoveel nieuwe acts. En zonder publiek geen Verrassend Veldhoven. Veel bezoekers namen voor het tweede jaar deel aan het bijzondere evenement, wat tekenend voor het succes is. Hieronder een terugblik op 4 van de 10 acts.
In Odeon genoten tijdens drie voorstellingen steeds zo’n 40 bezoekers van het optreden van Veronica Gonzales. De geboren Braziliaanse woont in Italië en maakt wereldwijd indruk met haar unieke Feet Theater. Ze transformeert haar voeten tijdens de voorstelling in karaktervolle figuren. Ondersteund door stemmen en geluidseffecten voert zij met haar voeten en handen in een hoog tempo komische acts op. Tel daarbij de ongemakkelijke houding op waarin zij de acts uitvoert, dan is een staande ovatie meer dan verdiend.
Four Roses is een Veldhovens gelegenheidskwartet dat is samengesteld uit de muzikale familie Roosen. Marco Roosen (bastrombone), dochter Nanne (dwarsfluit), Thom Roosen (sopraan-, alt-, tenorsaxofoon en klarinet) en Gijs Roosen (hobo) brachten de voorstelling ‘De verloren zoon’. Zij deden dat in een kolossale achtertuin van de ‘earth ship’ woning aan de Koppelenweg. Ze speelden bekende nummers van Brabantse artiesten en bands. Tussendoor werd het verhaal vertelt en kon het publiek zelfs een stukje meezingen.
Waar ooit splinternieuwe Fiats stonden, stond op 31 mei de eeuwenoude harp van Inge Louisa. De Nuenense stond al op gerenommeerde podia, maar zaterdagavond vulden de zoete klanten van haar harp de voormalige showroom van garage Dingen. Dat ze ook kan zingen bleek wel uit haar vertolking van ‘Both sides now’ van Joni Mitchel. Een ragtime nummer waarbij ze in 2,5 minuut maar liefst 110 voetpedaalwisselingen maakte, wekte veel bewondering van het publiek op.
De afsluiter was net als vorig jaar in Theater de Schalm. 360 mensen genoten er van het optreden van FlowMies, ofwel Michelle Verhoeks uit Eindhoven. Ze is gespecialiseerd in hoepeldansen, flow arts en het gebruik van vuur en licht. Ze zette, samen met twee anderen, de zaal in vuur en vlam met een spectaculair optreden.