AH komt met Saladebar in 100 vestigingen na succesvolle pilot

Foto: Albert Heijn

Albert Heijn rolt het concept Saladebar uit naar 100 supermarkten na een succesvolle pilot. De Saladebar is onderdeel van de versafdeling en klanten kunnen er zelf verse salades samenstellen. Er zitten ook vestigingen van Albert Heijn to go bij.

De Saladebar is één van de concepten uit de nieuwste Albert Heijn-formule, met veel ruimte voor vers en gemak. In de nieuwe winkels vinden klanten verse fruitsappen, broodjes, pasta’s, salades en sushi. De nieuwste aanwinst is een flexibel meubel. Alle salades zijn vers gemaakt en 100 procent natuurlijk, zonder kunstmatige conserveringsmiddelen. Het samenstellen van de salade begint met één van de zes gemixte basissalades – denk aan een pastasalade, quinoasalade, een salade niçoise of een koolsalade – en daarnaast kunnen vier toppings worden toegevoegd, zoals hummus, falafel, witte bonen met tomaatjes en gerookte kip. Om de salade af te maken is er een keuze uit twee dressings, waaronder honingmosterd en basilicum en een zadenmix.

Seizoensgebonden

Alle variaties worden elke vier weken aangepast en afgestemd op het seizoen. Er is keuze uit drie formaten bakjes om de salade in te scheppen: S, M en L. Elk formaat heeft een vaste prijs. Ook liggen er bij de Saladebar deksels, bestek en servetten, zodat de salade mee kan worden genomen of direct genuttigd kan worden. Na de realisatie en evaluatie van de praktijk in de 100 winkels wordt er gekeken naar een eventuele verdere uitbreiding.

Of een Albert Heijn in Veldhoven ook een saladebar krijgt, is op dit moment nog niet duidelijk. Dit gaat in samenspraak met Albert Heijn en de lokale supermarkt.

 

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen